כמה כסף נהוג לתת לחתונה?


קישורים ממומנים

מחשבון שמחשב לכם את הסכום לצ'ק לחתונה או סקר דעת קהל? לקראת עונת החתונות שמתחילה ממש עכשיו, החלטנו לבדוק ולחקור לעומק את אחת השאלות היותר חשובות למוזמנים לחתונה והיא כמובן - כמה כסף לרשום בצ'ק מתנה לחתונה? התשובה, בפנים.

אחת השאלות היותר מטרידות לפני שאתם יוצאים לחתונה היא כמה כסף צריך לתת לחתונה שהוזמנתם. מה ההבדל בין חבר קרוב ורחוק? כמה צריך לתת לבן דוד וכמה לקרוב משפחה רחוק? והאם צריך להיות קשר בין גודל הצ'ק לבין האולם או גן האירועים אליו אתם מוזמנים? לקראת עונת החתונות של קיץ 2014, החלטנו לנסות ולבדוק מה אומרים ברשת בנושא זה.

כמה לתת לחתונה?

ובכן, לא מעט אתרים רציניים עסקו בשאלה זו ואפילו לצורך כך הוקמו ונבנו מחשבונים מיוחדים שמשכללים את הנתונים שלכם ומעניקים לכם את הסכום על פי הנתונים שכתבתם. הנה כמה דוגמאות:

באתר מתחתנים זאפ, מציעים מחשבון המשקלל הרבה מאוד פרמטרים כגון סוג האירוע (חתונה, בר/ת מצווה, ברית וכו') מידת הקרבה שלכם לחתן והכלה, מקום החתונה, תאריך ויום בשבוע ועוד. כך למשל, בבדיקה שכרנו עבור זוג שהוזמן לחתונה של בן דוד של אחד הצדדים בגן אירועים בחודש יוני ביום חמישי, סכום הסופי יצא 676 ש"ח. כאשר שינינו את החתונה של בן הדוד לחתונה של חבר קרוב, הסכום עלה ללא פחות מ-913 ש"ח ולחתונה של אח ואחות הסכום הגיע כבר ל-1150 ש"ח. ואם זה לא מספיק, המחשבון מציע גם עיגול לפי ח"י לאוהבי המסורת שביניכם. מעניין. לא?

אם אתם לא אוהבים מחשבונים ואלגוריתמים ומעדיפים לשמוע מאנשים אמיתיים כמה כסף הם נותנים במתנה לחתונה, הכתבה הבאה מאתר Ynet בוודאי תעניין אתכם. הכתבה הנ"ל מציגה סקר רציני ומקיף שנעשה במשרד מקצועי ובדק לעומק כמה נהוג לתת צ'ק לחתונה? אילו פרמטרים משפיעים על הכמות? וכמה הם משפיעים?

ובכן, בניתוח הסקר שנעשה, התברר שהסכום שתרשמו על הצ'ק מחולק לשלושה מעגלי קרבה - משפחה קרובה, חברים ומשפחה מדרגה שנייה וחברים מהעבודה או חברים רחוקים. לפי הסקר, הסכום הממוצע בישראל למתנה למשפחה קרובה הוא לא פחות מ-1264 ש"ח, הסכום הממוצע למעגל השני (בני דודים, חברים קרובים וכו') הוא 692 ש"ח והסכום למעגל השלישי שהוא ברוב המקרים חברים מהעבודה, הוא כמובן הנמוך ביותר והממוצע לצ'ק מתנה במקרים אלו עומד על 363 ש"ח בלבד.

הערה: נתון מעניין שגם חשוב לקחת בחשבון הוא כמות החתונות והאירועים שהוזמנתם אליהם באותו החודש ומסתבר שבעונה לחוצה בה תהיו מוזמנים ליותר מחתונה אחת, סיכוי גבוה שתורידו קצת את הממוצע.