כמה עולה עורך דין? המחירון המלא


קישורים ממומנים

מהו שכר הטרחה שלוקח עו"ד להוצאה לפועל? כמה ייקח לכם עורך דין לתעבורה? כמה אחוז לוקח עורך דין על חוזה קנייה או מכירה של דירה? כמה עולה ניסוח חוזה או תקנון בידי עורך דין? וכמה זה יעלה לכם אם עורך הדין שלכם יצטרך להתלוות אליכם לבית המשפט? כל זה ועוד בכתבה הבאה.

בגדול, לא כדאי לכם להזדקק לעורך הדין. תחום עריכת הדין הוא אחד מהתחומים היקרים ביותר בו אפילו טיפול קטן יכול לעלות לכם כמה אלפי שקלים טובים. מצד שני, אל תמהרו לשנוא אותם ולכעוס עליהם. העבודה שעורכי דין עושים - גם אם היא לפעמים נראית כקטנה וחסרת משמעות, היא חשובה מאוד ועוזרת לכם לישון טוב בלילה.

ישנם תחומים רבים שבהם חייבים להשתמש בעורך דין וישנם כאלו שמאוד מאוד מומלץ לשכור אחד. כך או כך, בכתבה הבאה אנחנו נציג לכם מחיר לכל התחומים הנפוצים ולכל השירותים שעורכי דין מציעים. כמנהגינו בבלוג, נשתדל לתת לכם את המחירים בצורה הפשוטה והברורה ביותר מבלי לסבך אתכם במילים מיותרות.

שימו לב: מחירים אלו מהווים המלצה בלבד ואלו הם מחירים ממוצעים שנאספו מחיפוש באתרים ומאגרי מידע שונים ואין הם מהווים מידע רשמי מטעם אף גורם. לקבלת מחיר רשמי, עליכם לפנות ישירות לעורך דין ולקבל הצעת מחיר רשמית ומסודרת.

כמה לוקח עורך דין תעבורה?


נתחיל עם תחום פופולרי ונפוץ בקרב ישראלים רבים שנאלצים להיעזר בעורך דין תעבורה לאחר היתקלות עם חוקי התעבורה השונים. ברוב המקרים, נהגים שמעוניינים לבטל או לפחות להוריד ולהמתיק את העונש שקיבלו מהמשטרה או מבית המשפט - בדרך כלל שלילה להרבה זמן, פונים לסיוע של עורכי דין ואלו מצליחים בעזרת ניסיון והיכרות טובה יותר עם החוק להקל בעונשם.

העבודה של עורך דין תעבורה:

במקרים רבים עורך הדין יטפל לכם במקרה ויצליח לסגור עסקת טיעון מבלי להגיע לבית המשפט. ישנם מקרים לעומת זאת שלא תהיה ברירה ועורך הדין יאלץ גם להגיע לבית המשפט.

עלות ושכר טרחה של עו"ד תעבורה:

בדרך כלל מדובר על שכר טרחה הנסגר מראש לפני תחילת העבודה. המחיר מתחיל בממוצע ב-3000 ש"ח ויכול להגיע ל-9000 ש"ח.

כמה לוקח עורך דין על חוזה קנייה או מכירה של דירה?


זהו אחד התחומים הפופולריים ביותר והמבוקשים ביותר לשימוש בעורך דין. רוב הסיכויים שבאחד מן הימים תחליטו לקנות דירה או למכור קיימת וקשה להאמין שמישהו יעשה זאת בלי שימוש בעזרתו של עו"ד.

העבודה של עורך דין בקניית או מכירת דירה:

בעיקר עבודת נמלים. ניסוח חוזה, בדיקת שעבודים ומשכונים מול כל הגורמים הנחוצים, עבודה מול הבנקים שדורשים אף הם בדיקות שונות לאישור המשכנתא וכד'.

עלות ושכר טרחה של עורך דין נדל"ן:

במרבית המקרים, העסקה מתבצעת לפי אחוז מסוים מגודל העסקה של הקנייה או המכירה כאשר הממוצע הוא פחות או יותר בין חצי אחוז לאחוז מסך העסקה. בעסקאות נדל"ן של דירות קטנות (פחות ממיליון ש"ח), ישנם עו"ד שיבקשו סכום קבוע מראש - בדרך כלל בסביבות 5000 ש"ח.

כמה לוקח עורך דין גירושין?


תחום זה הוא אחד התחומים בהם משלמים סכומים גבוהים מאוד לעורך הדין. גובה שכר הטרחה במקרים אלו יכול להשתנות מאוד במקרה ובני הזוג בוחרים להשתמש באותו עורך הדין וכך לחסוך הוצאות של שני עורכי דין שונים, אך לא תמיד מקרי גירושין מתנהלים ברוח ידידותית ונעימה ולפעמים אין לבני הזוג יותר מדי ברירה.

העבודה של עורך דין גירושין:

ליווי אישי לאורך תקופה ארוכה הכוללת פגישות רבות (חלקן כוללות פגישות גישור), ניסוחים של הסכמים וחוזים, דיונים בבית משפט אם יש צורך ועוד.

עלות ושכר טרחה של עורך דין גירושין:

כעיקרון, ישנם שני סוגים נפוצים של תשלום לערוך דין בגירושין. הראשון הוא שכר טרחה קבוע מראש והשני הוא שכר טרחה פר שירות כלומר אתם משלמים לפי הטיפול שעורך הדין מבצע עבורכם (פגישה, הדכם, ייצוג בדיון וכו'). כך או כך, טווח המחירים בין עורכי הדין השונים (תלוי גם כמובן לפי סוג הטיפול שהוא יבצע עבורכם) נע בין 10,000 ל-30,000 ש"ח לכל הטיפול בתיק הגירושין.

שימו לב: במקרים בהם שני בני הזוג משתמשים בעורך דין משותף לגירושין, המחיר הוא פחות או יותר חצי לכל אחד כך שלמעשה טווח המחירים של שכר טרחה לגירושין ליחיד הוא בין 5000 ל-15,000 ש"ח בממוצע.

כמה לוקח עורך דין הוצאה לפועל?


כמובן שתחום זה פחות נפוץ מתחום הגירושין או מהסכמי קניית ומכירת דירה, אך עדיין ישנם לא מעט אנשים ובעלי עסקים שנאלצים לפשוט רגל "ולהסתבך עמוק עם הוצאה לפועל". זהו תחום אחד שמאוד כדאי להיעזר בעורך דין שיצליח לעזור ולשמור על זכויותיכם ולייעץ לכם איך לפעול.

מהצד השני, מקרים בהם אתם נדרשים לבצע תביעה מול אלו שחייבים לכם סכומים גבוהים, גם מומלצים מאוד לעזרה של עורך דין המומחה בהוצאה לפועל.

העבודה של עורך דין הוצאה לפועל: 

במקרים של חייבים: הגעה להסדר תשלומים, חקירת יכולת ופשיטת רגל. במקרים של נושים: תביעות החוב, עבודה מול כל הערכאות המשפטיות העוסקות בתחום זה לרבות צוי עיכוב יציאה מן הארץ, עיכול נכסים וכו'.

עלות ושכר טרחה של עורך דין הוצאה לפועל:

רוב ערוכי הדין גובים את שכר הטרחה שלהם באחוזים מגבוה החוב (בין 10ל-15 אחוז בממוצע) אך ישנם עורכי דין ועמותות שגובים סכום קבוע מראש החל מ-10,000 ש"ח.

כמה לוקח עורך דין על ניסוח הסכם כללי או תקנון?


הסכמים וחוזים כלליים הם דברים נפוצים מאוד. זה יכול להיות הסכם שותפות בין שני שותפים עסקיים, כתיבת תקנון לאתר אינטרנט, כתיבת הסכם משפטי לעסק המוכר מוצרים או שירותים ללקוחות, חוזה קנייה של עסק מסיים ועוד מספר גדול מאוד של דוגמאות.

עבודה של עורך דין על ניסוח הסכם או חוזה משפטי:

פגישה או שניים וניסוח החוזה בהתאם לנתונים שנתתם וסיפקתם.

עלות ושכר טרחה של עו"ד על ניסוח הסכם או חוזה:

בגדול, המחירים מתחילים באיזור ה-1500 ש"ח (לא תמצאו הרבה עורכי דין שיסכימו לעשות זאת בפחות מכך) למקרים פשוטים ועולים בהדרגה לפי מורכבות החוזה. הממוצע הכללי עומד באיזור ה-5000 ש"ח.

כמה לוקח עורך דין לצוואה?


דווקא תחום הצוואות הוא אינו תחום שמחייב שימוש בעורך דין והרבה מאוד מקרים מסתיימים באמת ללא שימוש בעו"ד. במקרים מורכבים יותר או במקרים בהם מעורבים סכומי כסף גדולים, כדאי מאוד להיעזר בעורך דין המתמחה ביורשה וצוואה.

עבודה של עורך דין בצוואה וירושה:

התנגדות לצוואה, פסילות צוואה, ליווי משפטי מול הערכאות השיפוטיות בכל הקשור לצו הירושה, ייעוץ משפטי במיסוי הירושה ועוד..

עלות ושכ"ט של עו"ד לענייני ירושה, צוואות ועיזבון:

מתחיל באיזור ה-1000 ש"ח להפקדת צוואה ומינימום 3500 ש"ח עבור טיפול בבקשה לצו קיום צוואה או למינוי מנהל עיזבון במקרים ללא התנגדות. במקרים בהם ישנה התנגדות נהוג לקחת אחוזים נוספים (עד 25 אחוז מגובה הצוואה).

מחירון שכר טרחה לשירותים נוספים של עורך דין


שכר טרחה של עורך דין על בקשת אפוטרופסות: 1800 ש"ח וכ-600 ש"ח עבור כל פגישה נוספת.

שכר טרחה של עורך דין על תביעות נזיקין: בין 10 ל-15 אחוז מסך סכום התביעה.

שכר טרחה של עורך דין על תביעה לקצבה חודשית: בין 10 ל-15 אחוז מסך סכום התביעה.

שכר טרחה של עורך דין פלילי: בין 500 ש"ח ל-2500 ש"ח להשתתפויות שונות בבית המשפט (משתנה בהתאם לחומרת העבירה ולסוג בית המשפט שפונים אליו. 

שכר טרחה של עורך דין בדיני עבודה: בין 10 ל-15 אחוז על תביעות בבית דין לעבודה ו-50 אחוז לערעור לבית הדין הארצי.

עלות בורר: בין 200 ל-1000 דולר לשעה (תלוי במוניטין של הבורר - שופטים בדימוס הם היקרים ביותר ברוב המקרים)

הערה חשובה: ברוב המוחלט של המקרים, המחירים שתקבלו מעורך הדין יהיה לא כולל מע"מ ולכן עליכם לקחת בחשבון תוספת של 18 אחוזים (נכון לזמן כתיבת שורות אלו) על המחיר!