דירות מכונס נכסים - המדריך השלם


קישורים ממומנים

מה הם דירות מכונס נכסים? איפה אפשר למצוא מאגר של דירות אלו והאם זה בתשלום? והאם בכלל כדאי לקנות דירה מכונס נכסים. כל התשובות, במדריך שלפניכם.

בתקופה בה מחירי הדירות בישראל ממשיכים לעלות ולמרות שהנושא נמצא בכותרות מדי יום ואפילו גרם למחאה חברתית גדולה, עדיין לא נראה באופק סימן של ירידת מחירים. אחת מהאלטרנטיבות הקיימות בשוק למצוא דירות במחיר זול מהשוק הוא באמצעות מאגרי כונס נכסים.

בכתבה הבאה, נסביר בדיוק מה זה כונס נכסים, כיצד נוצרת סיטואציה שבה דירות מגיעות למצב כזה? איך מוצאים את כל הדירות הנ"ל, והכי חשוב, האם זה בכלל משתלם.

מה הם דירות כונס מנכסים?


כאשר אדם בישראל נמצא בתהליך של הוצאה לפועל כתוצאה מחובות או תסבוכות כלכליות וברשותו נכס נדל"ני, ההוצאה לפועל מעבירה את הדירה או הנכס לכונס נכסים שהוא עורך דין המתמחה בתחומים אלו כאשר תפקידו הוא למכור את הנכס באמצעות מכרז מסודר לפי חוקי המשפט הישראלי.

כדי ללמוד על כל התהליך המלא שיש לעבור בקנייה מכונס נכסים, כדאי לעיין באתר הרשמי של רשות האכיפה והגבייה בעמוד הבא.

האם כדאי לקנות דירה מכונס נכסים?


מכיוון שדירות אלו נמכרות באמצעות מכרז כאשר ההצעה הטובה ביותר היא המנצחת, ניתן להשיג במקרים רבים דירה במחיר נמוך הרבה ממחיר שוק הדירות הרגילות. זהו היתרון הבסיסי שקורץ להרבה מאוד אנשים להיכנס לתחום זה ולחפש "מציאות" במאגרי כונסי הנכסים.

כמובן שישנן גם לא מעט חסרונות בקניית דירה מכונס נכסים כאשר אחד החסרונות העיקריים הוא התהליך הארוך שבו נדרש לקנות את הדירה כאשר בתקוםה זו ין לכם ביטחון מוחלט שהעסקה תצא לדרך.

המלצה: ישנן יתרונות וחסרונות נוספים בקניית דירות מכונס נכסים ואנו ממליצים לקרוא את הכתבה המצויינת מאתר דה מרקר שמסבירה וסוקרת בקצרה את היתרונות והחסרונות.

איך מוצאים דירות מכונס נכסים?


למעשה אין מאגר מוסדר של הרשויות בישראל שמציג את כל הדירות מכונסי הנכסים השונים וברוב המקרים, בכל פעם שדירה נכנסת לכינוס נכסים, היא מפורסמת במדורים המתאימים בעיתוני הכלכלה.

מכיוון שקשה מאוד לעקוב אחרי כל הפרסומים האלו, ישנם אתרי אינטרנט שאוספים עבור הגולשים את כל הדירות בטבלה גדולה ומסודרת כאשר לכל אתר כזה ישנם מדיניות משלו. חלקם מציעים את המאגר בחינם לגולשים אך גובים מחיר מהמפרסמים (כונסי הנכסים) וכך למעשה לא בטוח שתראו את כל הדירות, וחלקם מציעים את המאגר במחיר מנוי יומי או חודשי ומציעים למפרסמים את הפרסום בחינם.

להלן כמה מן האתרים המובילים בתחום הדירות מכונסי נכסים:

כונס 1

מציע מאגר של דירות ורכבים מכונס נכסים בכל הארץ. האתר מציע צפייה בפרטים המלאים של המאגר לרוכשים מנוי. מחיר המנוי (נכון לתאריך כתיבת כתבה זו) מתחיל מ- 30 ש"ח למנוי יומי ומגיע עד ל-450 ש"ח למנוי שנתי.

כתובת האתר: www.kones1.co.il

דירות מכונס נכסים - אתר יד 2

אתר הלוחות המוביל והגדול במדינה - אתר יד 2, מציע גם לוחות של מאגרי דירות מכונס נכסים. גם כאן כדי לצפות במאגר, תידרשו לשלם מחיר מנוי. המחירים באתר זה מתחילים מ-99 ש"ח ליום ומגיעים עד ל-749 ש"ח לשנה.

כתובת האתר: www.yad2.co.il/Nadlan/kones.php

כונס אונליין

כונס אונליין הוא אחד האתרים הותיקים בתחום כאשר המודל העסקי שלו שונה משני אלו שציינו למעלה. באתר זה, תוכלו לגשת למאגר הדירות בחינם וללא תשלום למנוי.

כתובת האתר: www.konesonline.co.il