נדל"ן בארה"ב - האם כדאי?


קישורים ממומנים

ישראלים רבים מתפתים להשקיע בנדל"ן בארה"ב ולנצל את המשבר הכלכלי שפקד את המדינה האמריקנית לפני כמה שנים. יצאנו לרשת כדי לבדוק האם זה בכלל משתלם וממה צריך להיזהר. כל התשובות, בכתבה שלפניכם.

המשבר הכלכלי הגדול שפקד את ארה"ב מושך אליו משקיעים מכל רחבי העולם וביניהם גם ישראלים רבים. שוק הנדל"ן שהוא הנפגע העיקרי מהמשבר, התמוטט באיזורים מסויימים בארה"ב וגרם לירידות מחירים עצומות שמיד גרמו למשקיעי הנדל"ן להתפתות ולקנות נכסים זולים שבעתיד הרחוק יותר יחזרו למחירים הריאליים שלהם.

מהצד השני של המתרס, ישנם הרבה מאוד שרלטנים ועסקנים בתחום שמנסים לנצל את תופעת משקיעי הנדל"ן בארה"ב ומציגים מצגות שווא, מעלימים מידע חשוב וכד'. בכתבה הבאה, החלטנו לצאת לרשת ולאסוף עבורכם את החומר הטוב ביותר שיעזור לכם להכיר טוב את התחום ולבדוק האם זה משתלם וממה צריך להיזהר.

נדל"ן בארה"ב - האם זה משתלם?


מומחי הנדל"ן מאוד חלוקים בעניין הנדל"ן בארה"ב ולכן אפשר למצוא כאלו שממליצים בחום וכאלו שמתנגדים בכל תוקף. לכל אחד מאלו את הסביות והנימוקים שלו. הנה כמה דעות בעד ונגד:

להשקיע בארה"ב - בעד

באתר הכלכלי ביז פורטל פרסמו בתחילת השנה כתבה עם יניב פגוט האסטרטג של חברת איילון שממליץ לרכוש נדל"ן בארה"ב ומאמינה כי מחירי הנדל"ן בארה"ב עוד רחוקים מאוד ממחירם הסופי ומי שיקנה נכס בארה"ב, צפוי ליהנות מעליית מחירים משמעותית ביותר ואף משווה את ההשקעה בארה"ב להשקעה בישראל שבה הוא טוען, מחירי הנדל"ן כבר מיצו את עצמם לגמרי. מאידך, מזהיר פגוט מפני רכישה של נכס באמצעות חברה ישראלית בארה"ב וממליץ לעשות זאת רק באמצעות חברות מקומיות.

כתבה נוספת מאתר ביזפורטל ממליצה גם היא לקנות נכסים בארה"ב להשקעה וממליצה במיוחד על איזורים כגון אורלנדו, טמפה, ג'קסונוויל ועוד ודווקא אינה ממליצה על השקעות נדל"ן במיאמי שלדעת המרואיין מתאימה רק למשקיעים מנוסים עם עור של פיל.
 
להשקיע בנדל"ן בארה"ב - נגד

באתר גלובס מצאנו דווקא כתבה פחות אופטימית לגבי השקעה בארה"ב ומציגה כמה סיבות מדוע שוק הנדל"ן שם עוד רחוק מהתאוששות. בין הסיבות - חוסר התחלות בנייה, היקף המלאים עדיין גדול, ביקוש נמוך למשכנתאות ועוד. כדאי לקרוא את הכתבה המלאה.

ובכתבה הבאה שפורסמה בערוץ 7 הביאו לאולפן של האתר, איש נדל"ן בארה"ב ותיק ומנוסה בשם צבי קאופמן שהחליט להציג תשובות מפורטות במיוחד לכל מי שמתעניין בשקעה וקניית דירה בארה"ב. קאופמן מציג בצורה מפורטת ומדוקדקת את כל הסיכונים הטמונים בקניית דירה בארה"ב, את העלויות השונות שדורשת קניית דירה כגון עלויות מים, עלויות שיפוצים, עלויות של עורכי דין והוצאות משפטיות ועוד נתונים רבים.

אנו ממליצים מאוד לקרוא את הכתבה האחרונה וזאת מפני שבניגוד למקורות אחרים ברשת, הכתבה הנ"ל מציגה נתונים פרגמטיים ביותר ויכולה לעזור למי שנמצא קצת באופוריה ולרדת קצת למציאות ולהכיר את הנתונים מהשטח.