איך לשמוע מוסיקה מהאייפון או האנדרואיד ברכב?


קישורים ממומנים

האייפון שלכם מפוצץ במוסיקה טובה? אוהבים לשמוע שירים דרך יוטיוב בגלקסי שלכם? איך תוכלו לשמוע את זה באיכות טובה גם ברכב? במדריך הבא.

לא משנה איזה סמארטפון יש לכם - אייפון או אחד מהאנדרואידים כמו סמסונג גלקסי, HTC, נקסוס וכו', אתם בוודאי אוהבים לשמוע מוסיקה באמצעות המכשיר ואם הגעתם לכתבה זו, אתם כנראה גם מעוניינים לעשות זאת גם ברכב שלכם.

אז איך בדיוק תוכלו לשמוע את המוסיקה מהטלפון שלכם ברכב באיכות טובה ובמהירות? הנה הדרכים הטובות ביותר לעשות זאת:

חיבור המכשיר למערכת הסטריאו באמצעות כבל


אם יש לכם ברכב מערכת סטריאו עם חיבור פשוט של אוזניות (חיבור AUX), זה יהיה למעשה האופציה הפשוטה והזולה ביותר שתוכלו למצוא. כל מה שתצטרכו לעשות הוא לקנות כבל אוזניות פשוט עם יציאות זכר בשני הכיוונים. צד אחד יתחבר לטלפון, והשני למערכת הסטריאו וזהו, תוכלו להאזין לכל המוסיקה של הטלפון באמצעות הרמקולים של הרכב.

חיבור האייפון לרכב באמצעות בלוטות'


אם אתם לא אוהבים לראות חוטים וכבלים מול העיניים (ובצדק!), תוכלו לחבר את האייפון או האנדרואיד בחיבור אלחוטי שנקרא בלוטות'. בחיבור זה, תצטרכו מערכת סטריאו התומכת בבלוטות' או לחילופין, במידה ואין לכם מערכת כזאת, מתאם בלוטות' שמתחבר למערכת הסטריאו באמצעות כבל והוא ידאג להעביר את המוסיקה דרכו אל מערכת הרכב.

תוכלו למצוא מתאם בלוטות' החל מ-80 ש"ח כמו זה למשל ועד מתאמים איכותיים יותר שיכולים להגיע עד ל-1000 ש"ח.

מה עושים במידה ואין ברכב חיבור AUX?


בין אם אתם בוחרים לחבר את האייפון לרכב באמצעות כבל או באמצעות בלוטות', אתם עדיין זקוקים לחיבור AUX זמין ברכב. אבל מה עושים במקרה שאין לכם ברכב חיבור כזה?

ובכן, במקרה כזה ניצבות בפניכם שתי אפשרויות:

1. להחליף מערכת סטריאו התומכת בחיבור כזה (כיום אפילו המערכות הפשוטות והזולות ביותר, תומכות בחיבור כזה).
2. להתקין מתאם AUX המחובר למערכת המדיה של הרכב מאחורה ולהוציא ממנו כבל אוזניות עם חיבור נקבה שאליו תוכלו לחבר את מכשיר או את מתאם הבלוטות'.

האפשרות הראשונה בעייתית יותר במידה ויש לכם מערכת סטריאו מקורית של הרכב (מה שמכונה מערכת בילט אין). החלפה של מערכת בילט אין היא סיפור לא זול והיא גם תשפיע על המראה הפנימי של הרכב ועשויה אפילו לעורר בעיות אצל קונים פוטנציאלים במידה ותרצו למכור את הרכב.

לכן, במקרים של רדיו בילט אין ברכב ללא יציאת AUX, האפשרות השנייה היא יותר ריאלית ומתאימה. לשם כך, תצטרכו ללכת לחנות אביזרי רכב ולבקש שיתקינו לכם מאחורי המערכת של הרכב, יציאת AUX. המחיר של מתאם כזה ועבודה זו משתנה בהתאם לסוג הרכב ובהתאם לעבודה שהמתקין ייאלץ לעשות. בממוצע, המחיר עבור עבודה כזאת נע בין 500 ל-1000 ש"ח.